count

štvrtok 7. apríla 2011

Kancelária je boj ( Büro ist Krieg ) Stromberg



Drahí vykorisťovaní,
určite už každého z vás napadlo, opustit svoje aktuálne pracovné miesto, z dôvodov nekalých praktík vedenia vášho zamestnávateľa.
V dnešných komplikovaných časoch, kedy si zamestnávatelia dovoľujú stále viac a ich správanie dosahuje nové rekordy ľudskej opovážlivosti. Je načase osvojiť si zopár starých-dobrých techník, ako sa s takouto nepriaznivou situáciou čo najlepšie vysporiadať.

Aby ste boli schopní s úspechom dosiahnuť svoje dlhodobo udržateľné ciele, je treba vopred prehodnotiť úroveň neznesitelnosti, možnosti nápravy a kompromisu , formu ľudskosti, s ktorou k vám vaše šéfstvo pristupuje, silu a súdržnost v kolektíve spoluvykorisťovaných, objektívnu opodstatnenosť vašich požiadaviek a veľa iných faktorov, ktoré majú možnosť zavážiť.

Ako 1 by som spomenul
súdržnost v kolektíve spoluvykorisťovaných

Tu nám na pomoc prichádzajú hneď dvaja veľkí odborníci: Svätopluk a Ezop.
Obaja sú tvorcami diel, ktoré stručne a jasne, poukazujú nato, že v jednote je sila. A jediné, čo vás práve drží v okovách je vaša individualita a zmysel pre konkurenciu.
Nieje nič silnejšie, než pevná a zohratá skupina odhodlaných zamestnancov.
Tento fakt, si ale treba uvedomiť. Je to to posledné, čo sa vo veľkých nadnárodných spoločnostiach propaguje. Nadriadení majú strach z organizovanej spolupráce zamestnancov ( Odbory ). Je to ich nočná mora. Netreba sa im čudovať, 100 rokov sa jej zbavovali. Teamwork, ktorý sa tak často omiela v týchto prácach, je veľakrát len zdanlivý...
Všeobecne každý hrá na svojom piesočku a druhého problémy ho moc nezaujímaju. To sa týka ale iba ľudi s absentujúcou EMPATIOU. Ich počet žiaľ každoročne vzrastá. No v poslednej dobe badať fenomén spolupatričnosti a narastajúcej empatie. Preto je len tažko odhadnúť v akom kolektíve sa práve človek nachádza. A tak nám neostáva nič iné, iba to vyskúšať.
Tento druh boja, je velmi efektívny. Zanecháva dlhodobé výsledky a
zároveň má blahodárne učinky na kolektív :-)


2.
prehodnotiť úroveň neznesitelnosti

Táto téma je veľmi citlivá a individuálna. V takomto prípade je nutné
stanoviť si svoje ciele a hranice, kedy pracovný tlak vnímame skôr,
ako motiváciu, a kedy ho už možno považovať za preťaženie. ASERTIVITA
má na problémy tohto druhu priam zázračné účinky. K otázkam pracovného
tempa je nutné pristupovať veľmi vnímavo, citlivo a obozretne. Práca v
kolektíve má svoje pravidlá. Treba si ich vziať za svoje. Extrémy na
jednej alebo druhej strane nikam nevedú. Čo znamená asi toľko, že
flákači a príliš motivovaní kolegovia sa automaticky stávajú triednymi
nepriateľmi.
Ďalším častým problémom býva nastavenie pracovného tempa na začiatku
pracovného vzťahu. Tu by som spomenul jedno trefné a múdre prislovie "
ako si ustelieš, tak budeš spať ". Svojho šéfa netreba hneď na
začiatku zapísať do testamentu a pozvať na nedeľný obed k rodičom.
Ľudia vo vedúcich pozíciách majú silné tendencie pri ponuke malíčka
vziať hneď celú ruku a kúsok na to celého človeka. Takže, ešte raz
zdôrazňujem ASERTIVITA


3.
možnosti nápravy a kompromisu

Možností nápravy a kompromisu, je vždy viac, než dosť!
Nás ale zaujíma to, aby sa naša pozícia v rozhodovacom procese dostala na vyššiu úroveň. Lebo iba to dokáže napraviť situáciu, v ktorej sa väčšina pracujúcich práve nachádza. Je až donebavolajúce aký paradox vládne v modernej firemnej politike. Ktorá pochádza z najdemokratickejších zapadných krajín. Ak by mal niekto pocit, že má vo svojej práci istú mieru spolurozhodovania, o svojom pracovnom osude. Nech mi okamžite napíše gurasu@rocketmail.com. Je to skôr výnimka ako pravidlo.
Ochota hľadať spoločné cesty, mizne pri prvej myšlienke vašho nadriadeného, ako sa vyšplhať na vyššiu poziciu vo firemnej hierarchii. Najosvedčenejšou cestou, je tá, ktorá mu prináša čo najmenšie konflikty s jeho nadriadenými (chlebodarcami). Najneskôr tu, je už každému jasné, ktorou cestou sa váš oblúbený vyberie. Riešenie určite prináša bod 1. Alebo myšlienka, prestať podporovať tento chamtivý nonsense.


4. forma ľudskosti, s ktorou k vám vaše šéfstvo pristupuje

Tá, akoby sa vytrácala s každým managerskym kurzom, ktorý vaši oblúbenci absolvujú.
Ide tu hlavne oto, že šéfstvo sa na takýchto podujatiach zdokonaluje a osvojuje si stale efektívnejšie narábanie s ľudskými zdrojmi. Zaujímavý je fakt, že zamestnanci už niesu osoby ale zdroje. A tak sa s nimi aj nakladá. HR ( human resources ) je dnes už neodmyslitelný pojem. Slovo Persona (osoba) sa ľudom nemá moc podávať pod nos. Myšlienka, že sú len ľudia, nepôsobi dobre pri stale väčšej konkurencii strojov. Vtipné to začína byť vtedy, keď si uvedomíme, aké popularne sú dnes obnoviteľné zdroje energie. Stávame sa drevou štiepkou
a tak je všetko v úplnom poriadku. Veď halvne že sme ECO a BIO :)



5. objektívna
opodstatnenosť vašich požiadaviek

Pri tomto bode si treba dobre otvorit oči a myseľ. Pozor! Je to A&Ω pohybovania sa v spoločnosti vôbec. Dá sa povedať, že bod 5 sa stal súhrnom všetkých ostatných. A je už len na každom z nás, ako sa k tejto situacii postavíme. Nič nieje dané a nič nemusí ostať, tak ako to je. Ale zopár ľudí sa bude neustále snažit udržat STATUS QUO. No vám je jasné prečo!


G.

Žiadne komentáre: